اسلایدر

نگاهی به فصل گذشته : شماره 10
هواداران چلسی

در این بخش به دادن توضیحاتی پیرامون عملکرد هافبک شماره 10 چلسی خواهیم داد.


به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران،شاید یکی از به یاد ماندنی ترین شروع ها در استمفورد بریج،مربوط به بازیساز کوتاه قامت اسپانیایی است و کسی نمی تواند آن را کتمان کند.

خوان ماتا ورود خود به باشگاه چلسی را با گلی که در پیروزی 3-1 مقابل نوریچ سیتی به ثمر رساند جشن گرفت.او در این بازی به عنوان یار جانشین وارد بازی شد و توانست شروعی رویایی برای خود رقم بزند.

زیر نظر اندره ویلاس بواس ماتا بازی های خود در چلسی را با قرار گرفتن در پست مهاجم چپ شروع کرد،هرچند که او بیشتر اوقات به مرکز زمین نزدیک میشد و تمایل بیشتری به بازی در این پست داشت.او در این زمان بارها تعویض می شد.

هنگامی که تیم برای بازگرداندن اعتماد به نفس خود تلاش میکرد،ماتا همیشه در فرم مطلوب و فراتر از حد انتظارش به سر می برد.پس از روی کار آمدن روبرتو دیمتئو و تحول ناگهانی چلسی، این مربی تصمیم گرفت که از ماتا در نقشی محوری تر و البته با ثبات تر استفاده کند.

12 گل زده در اولین فصل حضورش عملکردی تحسین بر انگیز است.یکی از زیباترین گل های ماتا به ضربه ی والی او مقابل منچستر یونایتد مربوط می شود.

ماتا بیشتر بعنوان یک گل ساز تا یک گلزن خریداری شد و قطعا توانست وظیفه ی خود را به خوبی انجام دهد.ماتا با 26 پاس گل و عملکردهایی شگفت انگیز توانست خود را اثبات کند و ارزش هایش را به رخ دیگران بکشد.او این کار را هنگامی انجام داد که چلسی واقعا به آن نیاز داشت.


در پیروزی 5-1 مقابل تاتنهام ماتا فوق العاده بود.او در این بازی یک گل زد و دو پاس گل داد.در فینال جام حذفی نیز بار دیگر ارزش های خود را در نقش های مرکزی و محوری تر نمایان کرد.او پاسی بی نظیر به رامیرس داد و هافبک برزیلی چلسی نیز آن توپ را به گل تبدیل کرد.

عملکرد ماتا تا این حد خوب بود  که به جایزه ی بهترین بازیکن فصل باشگاه دست یابد.هر چند که او پنالتی اول چلسی در دیدار فینال لیگ قهرمانان را از دست داد،مانع قهرمانی آبی ها در اروپا نشد و انتقاد خاصی نمی توان از او کرد.

آمار خوان  ماتا
تعداد بازی ها : 47 + 7
گل های زده شده : 12
پاس گل های داده شده : 26
زمان حضور در زمین : 4276 دقیقه


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 6 تير 1391برچسب:نگاهی به فصل گذشته : شماره 10,
ارسال توسط مصطفی بختیاری